Общинска избирателна комисия Трявна


РЕШЕНИЕ
№ 96-МИ
Трявна, 07.10.2015

ОТНОСНО: ОТНОСНО: жалба с вх. № 8/29.09.2015г. подадена от Константин Петков Малчев, представляващ МК „Патриоти за Трявна и Плачковци" и Решение № 2465-МИ от 03.10.2015г.на ЦИК

По жалба с вх. № 8/29.09.2015г. подадена от Константин Петков Малчев,  представляващ   МК „Патриоти за Трявна и Плачковци", ОИК Трявна се е произнесла с Решение № 92-МИ от 30.09.2015г., с което жалбата е оставена без уважение. Решението е обжалвано пред ЦИК, като последната с Решение № 2465-МИ от 03.10.2015г. е отменила обжаалваното пред нея решение на ОИК – Трявна, приемайки че е налице нарушение на чл. 168, ал.3 от ИК, тъй като ползването на помещението е  било бeзвъзмeздно, както и че е нарушена разпоредбата на чл. 182, ал.1 от ИК да бъдат провеждана предизборна агитация в държавни и общински учреждения. Преписката е върната на ОИК – Трявна за ново произнасяне при съобразяване с дадените указания по тълкуване на закона.

Общинска избирателна комисия  след направените разисквания счита жалбата за неоснователна по следните съобръжения:

Не е налице нарушение на чл. 182, ал.1 от ИК. От внимателния прочит на текста на посочената правна норма, става ясно че законодателят е имал предвид да не бъде извършвана предизборна агитация в държавни или общински учреждения, като целта на тази забрана е да не бъде допускана злоупотреба с власт от страна на изпълняващите ръководни функции в така изброените организации. В подкрепа на същия извод е и ал.2 на същата правна норма, забраняваща на лицата на изборна длъжност в синдикалните и работодателските организации, да провеждаат предизбрна агитация на рабтните си места. И с този текст се преследва целта да не бъде допускана злоупотреба с властнически лостове притежавани от посочените лица. Ако законодателят имаше предвид да забрани агитацията в помещенията – зали, киносалони, театри и други помещения, той би използвал израза от ал. 3 на чл. 182 от ИК – „забранява се използването“. От това следва, че провеждането на мероприятие част от предизбоорна кампания в недвижим имот общинска собтвеност не представлява нарушение на чл. 182, ал.1 от ИК. Този извод се подкрепя и от наличието в позитивното право на текста на чл. 168, ал.3 от ИК. Този законов текст забранява ползването безплатно на публичен административен ресурс /в частност на общински недвижими имоти, какъвто е натоящият казус/. Per argumentum a contrario /по аргумент  на противното/ ползването на общински недвижим имот е позволено, но при условие че това ползване не е безвъзмездно. В заключение ползването на общински недвижим имот за предизборна агитация не е априори забранено, а напротив – позволено при определени условия.Следователно не е налице нарушение на чл. 182, ал.1 от ИК.

Относно това дали е нарушен чл. 168, ал.3 от ИК намираме следното:

Не е спорен факта че Общински съвет - Трявна не е предвидил такса за използването на поменатото помещение, както и че има издадено разрешение за провеждането на въпросното мероприятие. При тази фактическа обстановка се налага несъмнения извод, че Драгомир Николов е поставен обективно /по независещи от него причини/ да заплати такса за провеждане на мероприятието. По тази причина е невъзможно да се твърди, че същият е осъществил състав на администртивно нарушение наказуем със санкционната норма на чл. 474, ал.1 от ИК. За да е налице административно нарушение е необходимо наличието на субективния елемент на нарушението, а именно деецът съзнателно да е осъществил пртивоправно деяние. В случая незаплащането на такса не се дължи на виновно поведение на Николов, а на пречка извън неговата воля – липсата на определена такава от страна на компетентния административен орган – Общински съвет – Трявна.

По изложените съображения   жалбата следва да бъде оствена без уважение.   

  След направените разисквания и на основание чл.87, ал.1, т.22  от  ИК, ОИК- Трявна  

РЕШИ:

Оставя без уважение жалба с вх. № 8/29.09.2015г. подадена от Константин Петков   Малчев, представляващ МК „Патриоти за Трявна и Плачковци“, като неоснователна и недоказана.

 

Решението може да се обжалва пред Централната избирателна комисия по реда на чл. 88 ал. 1 от ИК в срок до три дни от обявяването му.

Решението да се обяви на таблото на ОИК Трявна и да се публикува в интернет страницата на комисията.

 

 

 

 

 

Председател: Андреана Иванова Рачева

Секретар: Радослав Янков Ников

* Публикувано на 07.10.2015 в 16:56 часа

Календар

  • ПонВтСрЧетПетСъбНед
    12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031 

Решения

  • № 161-МИ / 23.11.2015

    относно: Предсрочно прекратяване на пълномощията на общинския съветник Мария Николаева Пенева и обявяване за общински съветник на следващия в листата на ПП ГЕРБ

  • № 160-МИ / 16.11.2015

    относно: Предсрочно прекратяване на пълномощията на обинския съветник КРЕМЕНА СОФРОНИЕВА РАЙЧЕВА и обявяване за общински съветник на следващия в листата на МК „ВЪЗРОЖДЕНСКА ТРЯВНА”

  • № 159-МИ / 09.11.2015

    относно: Упълномощаване на членове на ОИК ТРЯВНА за предаване на изборни книжа и материали на Административен съд гр. Габрово, съгласно Определение № 623/06.11.2015г. по административно дело 227/2015г. от изборите за общински съветници в община Трявна , проведени на 25.10.2015г.

всички решения